تعمیرات

تعمیرات تلویزیون شهری

تعمیرات تلویزیون های شهری یا تابلو روان های شهری ، با آغاز فعالیت تبلیغات دیداری به اوج خود رسیده است. تلویزیون های شهری به عنوان یک منبع الکترونیکی تبلیغاتی که در آن قطعات الکتریکی به کار رفته است در طول زمان ممکن است که دچار ایراداتی شوند و در این زمان تلویزیون شهری نیاز به تعمیرات پیدا می کند. خرید (اجاره) تلویزیون های شهری نیز متناسب با ویژگی های هر تلویزیون دارای قیمت متفاوت می باشد.

تبلغیات یک امر بدهیی و مهم برای کسب و کارها به شمار می رود. برای اینکه بتوان کسب و کار را رونق داد باید از تبلیغ کردن استفاده کرد. تبلیغ کردن کسب و کار باعث پیشرفت و بالا رفتن سود آوری برای شخص می شود. روش های زیادی برای تبلیغ در پیش روی افراد می باشد.

تعمیرات تخصصی تلویزیون شهری با کادری متخصص در تعمیرات انواع تابلو روان و تابلو LED با ما در تماس باشید

یکی از انواع تبلیغات که اکنون بیشترین توجه را به خود جلب کرده است، تبلیغ کردن با روش های مدرن و جدید است. تبلیغاتی نظیر استفاده از سایت ها، پیج های اینستا گرامی، تلگرام و.. را می توان نام برد. در این بین جایگزینی که برای تبلیغات کاغذی و بنر شده است استفاده کردن از تلویزیون های شهری می باشد. این تلویزیون ها که در این مقاله با آن آشنا می شوید یکی از بهترین روش های تبلیغاتی فضای باز و فضای بسته است. چرا که این نوع تبلیغ دارای فضای کاملا شاد و همراه با رنگ های متنوع است.

تعمیرات تلویزیون های شهری
تعمیرات تلویزیون های شهری

نقش تلویزیون شهری در تعمیرات

در بزرگراه ها، اتوبان ها، خیابان های شهری و حتی در بالای مغازه ها و فروشگاه ها نوعی از تبلیغات را مشاهده کرده اید که بر روی یک صفحه بزرگ و به مانند تلویزیون انجام می شود. به این صفحه بزرگ تلویزیون شهری گفته می شود. لازم به ذکر است که در ساخت و تعمیرات تلویزیون های شهری به مانند تابلوهای روان از ماژول استفاده شده است  ودر زمان ایجاد مشکل باید ماژول‌ها را به دست متخصص تعمیرات تلویزیون شهری سپرد تا با خیال راحت این قسمت مهم از تلویزیون‌های شهری تعمیر شوند.

ماژول‌هایی که در تلویزیون‌های شهری استفاده شده‌اند به صورت ضد آب هستند و در برابر اشعه ماورا بنفش مقاومت بالایی دارند. این تلویزیون‌ها با توجه به انتخاب مشتری عرضه می‌شوند و همچنین این تابلو ۱۶ میلیون رنگ دارد.

در ساخت این دستگاه ها باید تمام شرایط و زمینه های نیاز آن مورد بررسی قرار بگیرد تا بتوان یک محصول بدون نقص و با کیفیت را ارائه داد. در ضمن تعمیرات تلویزیون شهری را به راحتی می توانید به دست متخصصین بسپارید تا با سرعت و دقت بیشتری مشکل را حل نمایند.

تلویزیون‌های شهری چگونه ساخته می‌شوند؟

تلویزیون های غول پیکر و یا همان تلویزیون های شهری که اکثر شما با آن آشنا هستید برای تبلیغ مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه توسط افراد متخصص تولید می شود و برای تمام قطعاتی که کنار یکدیگیر قرار می دهند تخصص کافی را دارند. در طراحی و ساخت این تلویزیون ها از ساخت تابلو های روان استفاده شده است. به این صورت که از کنار هم قرار گرفتن ال ای دی ها و ماژول ها می توانند یک تلویزیون شهری را راه اندازی کنند. البته راه اندازی و ساخت به این آسانی نمی باشد و نیاز است که برنامه نویسی خاصی، با رعایت نکات ایمنی نصب و راه اندازی انجام شود.

کابینت هایی که دارای اندازه ی یک متر هستند برای ساخت تلویزیون ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. سپس در درون آن ها از ماژول ها استفاده می شود. این ماژول ها در ابعاد مستطیلی و.یا مربعی هستند. در این مقاله مطالبی را نیز در مورد ماژول ها برای آشنایی بیشتر شما بیان خواهیم نمود.

به فاصله‌هایی که بین ماژول‌ها ایجاد شده است دات پیچ گفته می‌شود. اندازه ای که برای این دات پیچ ها تعیین شده است به اندازه یک میلیمتر می باشد. لازم است بدانید برای روشن شدن ماژول‌ها و روشنایی آن‌ها از لامپ‌های کوچک ال ای دی استفاده می‌شود. لازم است که به این نکته توجه کنید در هنگام نصب و راه اندازی تلویزیون شهری از یک متخصص کمک بگیرید تا مشکلی ایجاد نشود و نیاز به تعمیرات نداشته باشد.

 تلویزیون های شهری
تلویزیون های شهری

چگونه بر روی تعمیر تلویزیون شهری قیمت گذاری می‌کنند؟

برای قیمت گذاری بر روی هر محصولی، علت‌هایی مورد توجه قرار می‌گیرد. این عوامل در کنار یکدیگر قرار گرفته و به تعیین قیمت کمک می کنند. تلویزیون شهری نیز جز محصولاتی است که برای ساخت آن هزینه‌های زیادی شده است و با توجه به نوع محصول و مواردی که در ادامه ذکر می‌کنیم قیمت گذاری بر روی تلویزیون انجام می‌شود.

عوامل تاثیرگزار بر قیمت تلویزیون شهری شامل

  1. دقت به ابعاد و اندازه‌ی تلویزیون شهری
  2. تأثیر جنس ستونی که برای نگه داشتن تلویزیون شهری از آن استفاده می‌شود
  3. اسکلت‌های تلویزیون شهری در قیمت گذاری تأثیر دارد.
  4. عامل دیگر قیمت گذاری استفاده از پایه‌ها برای نصب و راه اندازی تلویزیون شهری است.
  5. چگونگی نمایش تصاویر به صورت رزولوشن و تراکم
  6. توجه به نوع آل ای دی و نوع تلویزیون شهری قیمت‌ها سنجیده می‌شود
  7. با توجه به نوع قطعات مورد استفاده قرار گرفته در تلویزیون شهری و برند های آن ها.
  8. قیمت گذاری بر روی تلویزیون‌های شهری به کیفیت و همچنین تراکم رنگ نیز بستگی دارد.
  9. همچنین چگونگی نمایش تصاویر نیز در این زمینه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مطالبی که عنوان شد جزء اصلی‌ترین مواردی است که برای قیمت گذاری استفاده می‌شود و ممکن است با توجه به فروشنده و مرکز خرید نیز این عوامل و علت ها تغییر کرده و مواردی نیز اضافه شود.

در رابطه با تلویزیون‌های شهری، بهتر است قبل از خرید به صورت حضوری و یا غیر حضوری از آژانس‌های تبلیغاتی و یا تابلو سازی ها قیمت‌ها را جویا شوید و سپس در صورتی که توانایی مالی خرید این تلویزیون‌ها را دارید اقدام به خرید کرده و یا برای تبلیغ اقدام به اجاره نمایید.

با استفاده از تلویزیون های شهری می توانید تبلیغات خود را در داخل شهرها، خارج شهرها مانند (بزرگراه، اتوبان‌ها) با دید بهتری انجام دهید. چرا که رانندگان و افرادی که در حال عبور هستند به خاطر نوع رنگ و نحوه ی نمایش این نوع تبلیغات ناگزیر هستند که تصویر مورد نظر و یا فیلم را ببینند و این یک تبلیغ بسیار خوب برای بالا بردن فروش و جلب توجه برای کسب و کارها است. لازم است بدانید که خرید تلویزیون های شهری قیمت بالایی دارد و در کمترین حالت نیز باید قیمت گرافی برای این تابلو ها  و تلویزیون ها پرداخت کنید.

در ضمن برای اینکه بتوانید از تلویزیون‌های شهری استفاده کنید باید به آژانس‌های تبلیغاتی مراجعه نمایید. در این مکان ها به راحتی می‌توانید خرید و فروش را انجام دهید. اگر استفاده از هزینه‌های خرید برای شما بسیار بالا است با توجه به بودجه و هزینه مورد نظر به راحتی می‌توانید این تابلوها را به مدت مشخصی اجاره کرده و تبلیغ مورد نظر خود را انجام دهید.

قبل از تعمیر تلویزیون شهری قطعات آن را بشناسیم

این نکته را در نظر داشته باشید که هر محصول و یا دستگاهی برای اینکه تولید شود و نیاز مردم و مصرف کننده را برآورده کند باید از قطعات و اجزای جداگانه‌ای استفاده و در کنار یکدیگر قرار بگیرند. تلویزیون‌های شهری نیز جزو آن دسته از محصولاتی هستند که اجزای زیادی برای تشکیل و همچنین ساخت آنها مورد استفاده قرار گرفته است.

 در ادامه این بحث به اجزای مهمی که در تلویزیون‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره می‌کنیم به صورت مثال در ساخت و تعمیرات تلویزیون های شهری از صفحه نمایشگر کنترلر منبع تغذیه برنامه نرم‌افزاری، سازه تلویزیون‌های شهری و مواردی از این قبیل استفاده شده است. در ادامه هر یک از این اجزا را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

اجزاء تلویزیون های شهری

صفحه نمایشگر (ماژول): صفحه نمایشگر و یا همان کابینت‌های تلویزیون شهری هستند که برای ساخت آنها از پانل‌هایی (ماژول ) استفاده شده است این پانل‌ها به صورت مجموعه در کنار یکدیگر قرار می گیرند و از کنار هم قرار گرفتن آن ها صفحه نمایشگر ایجاد می شود.

  •  کنترلر:

حتماً در تلویزیون‌های شهری و تابلوهای روان نوشته هایی را دیده اید که به صورت متحرک بر روی صفحه نمایش داده می‌شود. این اطلاعات به استفاده و از طریق ماژول‌هایی است که در دستگاه‌ها نصب شده است به نمایش در می‌آید. به زبان ساده‌تر می‌توان این نکته را اشاره کرد که ماژول‌ها وظیفه دارند برنامه‌های تبلیغاتی را دریافت کرده و سپس آنها را برای نمایش بر روی تلویزیون شهری و یا تابلوها نشان دهند و همچنین تصاویری که شما بر روی تابلوها و تلویزیون‌های شهری ملاحظه می‌کنید توسط ماژول‌هایی است که در دستگاه وجود دارد.

  • منبع تغذیه:

برای اینکه اطلاعات به راحتی بر روی تلویزیون شهری نمایش داده شود نیاز است که از یک منبع جداگانه استفاده کنند. این منابع می‌تواند کامپیوتر، لپ تاپ، سی دی، دی وی دی و یا موارد دیگری باشد که می تواند در به نمایش در آوردن اطلاعات مورد نیاز کمک نمایند..

  • برنامه نرم افزاری:

برای اینکه برنامه تبلیغاتی را به راحتی مدیریت کرد و یا اینکه بتوان ارسال و دریافت آن را انجام داد نیاز به یک برنامه ریزی می‌باشد که برنامه ریزی نرم افزاری نامیده می شود این وظیفه برنامه نرم‌افزاری است تا در مدیریت و راه اندازی تلویزیونهای شهری کمک کند.

  •  سازه‌های تلویزیون شهری:

برای اینکه بتوان تلویزیونهای شهری را نصب و راه اندازی کرد باید از یک ستون فلزی یک صفحه نمایش آل ای دی و مصالح و موادی که می‌تواند به صورت قوی و محکم این نمایشگر را نگه دارد استفاده کرد از موارد یاد شده برای محکم کردن محل قرار گیری تلویزیون شهری استفاده می شود.

در تلویزیونهای شهری برای اینکه کیفیت تصویر و ویدئو مورد نمایش بالا باشد نیاز است که به مواردی دقت نمود. چرا که این موارد می‌تواند باعث بالا رفتن دقت و همچنین نمایشگر شود. در ادامه این بحث به علت های بالا رفتن کیفیت تصویر اشاره می کنیم.

تلویزیون های شهری
تلویزیون های شهری

در تعمیرات تلویزیون شهری عوامل موثر در رزولوشن و کیفیت تصویر

دات پیچ:

در قسمت‌های قبل بیان شد که بین مرکز تا مرکز پیکسل را دات پیچ می گویند. اگر تراکم پیکسل ها کمتر و تعداد دات پیچ‌ها بالا باشد کیفیت نامطلوبی را به شما ارائه می‌دهد در نتیجه هر چقدر تعداد دات پیچ کمتر باشد و پیکسل ها تراکم بیشتری داشته باشند کیفیت تصویر نیز افزایش پیدا می‌کند.

رزولوشن تصویر:

رزولوشن تصویر به تعداد پیکسل‌هایی که در دستگاه تلویزیونی شهری وجود دارد گفته می‌شود. برای بالا رفتن کیفیت تصویر هر چقدر تعداد این پیکسل‌ها افزایش پیدا کند کیفیت تصویر دریافتی بالاتر می‌رود و لازم است به این نکته اشاره کنیم که رزولوشن تصویر را بر حسب ماتریس به دست می‌آورند و به صورت سطر و ستون از آن استفاده می‌کنند.

شدت نور:

برای اینکه تصاویر دریافتی از کیفیت بالایی برخوردار باشد باید نوری که در آن تعبیه شده مناسب باشد به همین خاطر یکی از عواملی که می‌تواند در شدت نور و همچنین تصویر با کیفیت کمک کند استفاده از ال ای دی‌های با کیفیت و مرغوب است.

زوایه دید:

یکی از اصلی ‌ترین عواملی که در دیده تصویر مهم است زاویه دید است باید این زاویه دید را در هنگام نصب به طوری تنظیم کرد که از جهت‌های مختلف قابل رویت باشد.

نکته اصلی که در اینجا باید مطرح کرد این است که وضوح تصویر در حالت کلی به ماژول ها بستگی دارد. چرا که در تلویزیون های شهری تنوع ماژول ها و همچنین فاصله های پیکسلی متفاوت است این تفاوت ها باعث ایجاد تصاویز واضح و با کیفیت می شود.

انواع تقسیم بندی تلویزیون های شهری در تعمیرات

در تقسیم بندی تلویزیون های شهری به نوع کاربرد، با توجه به تعداد پیکسل مورد استفاده و همچنین چگونگی نصب دقت شده است. به همین خاطر در ادامه هر کدام را به صورت جداگانه برای شما توضیح می دهیم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

تقسیم بندی تلویزیون های شهری بر اساس نوع و تعداد پیکسل

تلویزیون‌های شهری به از لحاظ نوع و تعداد پیکسل به دو دسته RGB و 2RGB تقسیم می شوند. تفاوت هایی که بین تلویزیون های شهری RGB و 2RGB و3IN1 وجود دارد شامل موارد زیر است:

تلویزیون شهری RGB در این نوع از تلویزیون‌های شهری در هر پیکسل از یک LED سبز، یک LED قرمز و یک LEDآبی استفاده شده است. بر خلاف این نوع از تلویزیون‌های شهری، در 2RGB، در هر پیکسل از یک LED سبز، دو LED قرمز و یک LED آبی استفاده شده است. نوع 2RGB در مواردی که نیاز باشد می تواند به راحتی  در بین دو پیکسل واقعی خود یک پیکسل مجازی نیز ایجاد کند که باعث می‌شود کیفیت تصویر بالا رفته و دید آن افزایش پیدا کند در نوع 3IN1 تنها از یک LED برای نمایشگر استفاده می شود که به تنهایی می تواند رنگ های مختلفی را ایجاد نماید.

لازم به ذکر است که در ادامه بیان کنیم ماژول‌ها انواع و تنوع زیادی دارند و همچنین پیکسل‌های آنها نیز متفاوت است این تنوع و تفاوت باعث می‌شود کیفیت تصویر نیز در انواع تلویزیون‌های شهری متفاوت باشد.

تقسیم بندی تلویزیون های شهری از نظر کاربرد

در تقسیم بندی از لحاظ کاربردی تلویزیون‌های شهری به دو نوع outdoor و Indoor تقسیم می‌شوند که هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی برای استفاده در مکان‌های خاص می‌باشند. که در تعمیرات تلویزیون های شهری نیز نقش دارد.

  • Outdoor:

از این نوع تلویزیون شهری بیشتر در مکان‌های عمومی و باز استفاده می‌شود. از ویژگی‌های این نوع تلویزیون شهری می‌توان به ضد آب بودن آن اشاره کرد و همچنین این نوع از تلویزیون ها در برابر ضربه مقاومت دارند. برای هر پیکسل این نوع از سایه بان یا آفتابگیر استفاده شده است که حتی با تابیده شدن نور بر روی آن تصاویر با کیفیت بهتری نمایش داده می‌شود. لازم است ذکر کنیم که از این نوع تابلوها در بزرگراه‌ها، اتوبان‌ها، چهارراه‌ها، فرودگاه‌ها و مصلی ها استفاده می‌کنند.

  • Indoor:

این نوع از تلویزیون‌های شهری بر عکس نوع outdoor ضد آب نیستند و در آن‌ها از آفتابگیر استفاده نشده است. به همین جهت بهترین جا برای استفاده از این نوع مکان‌های بسته است. از موارد استفاده از این تلویزیون به مکان‌هایی نظیر تالارها، آمفی تئاترها، ورزشگاه‌ها و … می‌توان اشاره کرد.

روش های نصب تلویزیون های شهری

  • آنلاین:

در نوع راه اندازی آنلاین، برای اینکه تلویزیون های شهری را راه اندازی کنند نیاز است که یک کامپیوتر به عنوان کنترلر استفاده شود. از این مدل برای تلویزیون‌های شهری بزرگ استفاده می‌کنند. چرا که این نوع نقش کامپیوتر را ایجاد کرده و به همین خاطر باید کامپیوتر به صورت مداوم روشن باشد تا بتواند نمایش را بر روی صفحه تلویزیون شهری ایجاد کنند.

  • آفلاین:

در این نوع از تلویزیون‌های شهری با توجه به نوع نصب آن، تنها در هنگام راه اندازی آن باید از سیستم کامپیوتر استفاده کرد. چرا که بعد از راه اندازی تنها می‌تواند با کمک بردهایی که در آن به کار رفته است فیلم‌های ویدئویی را پخش می‌کند.

تعمیر تلویزیون های شهری
تلویزیون های شهری

مزایای استفاده کردن از تلویزیون شهری برای تبلیغات

همانگونه که می دانید تلویزیون شهری یکی از روش‌های تبلیغاتی برای بالا بردن فروش محصولات می‌باشد این روش که هم اکنون در بسیاری از کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته است مزیت‌هایی را دارد که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم. افراد زیادی که قصد خرید دارند در بیشتر مواقع به سمت مغازه‌ها و فروشگاه‌هایی که دارای تلویزیون‌های شهری و نوشته‌های متحرک هستند می‌روند. بعضی از افراد در هنگام عبور از پیاده رو و همچنین خیابان‌ها برای اینکه بتوانند تابلوها را به وضوح ببینند مکث می‌کنند. این دیدن باعث می‌شود که در آینده فروش این مراکز و مکان‌ها بیشتر شده و در افرادی که به آن جا مراجعه می‌کنند دوباره نیز قصد خرید از آن جا را داشته باشند چرا که این دیدن باعث می شود که متن آگهی در ذهن افراد حک شود و درصورت نیاز به دنبال یافتن آن باشند.

مهمترین مزایا

  1. دارا بودن از تنوع رنگی برای نمایش بهتر تبلیغات( 16 میلیون رنگ)
  2. استفاده از تبلیغات تلویزیون شهری باعث بازدهی بالای کسب و کار می‌شود.
  3. صرفه جویی در مصرف برق به خاطر کم مصرف بودن
  4. یکی از مزیت‌های آن داشتن دید مناسب برای افراد در روز و شب است.
  5. گرمای کمتری در محیط هایی که تلویزیونهای شهری نصب شده است ایجاد می شود.
  6. تابلوهای شهری به هیچ عنوان امواجی که مضرر هستند را از خود تشعشع نمی‌کند.
  7. استفاده در ابعاد مختلف و سایزهای متنوع با توجه به سفارش و نیاز مشتری
  8. به خاطر داشتن مقاومت بالا در برابر آب و هوای متفاوت می‌توان در مناطق مختلف از آن استفاده کرد.
  9. به خاطر نمایش دادن به صورت متحرک تبلیغ، دید خوبی برای افراد ایجاد می کند.
  10. در پخش ویدئو گیف و همچنین تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار است.
  11. نگهداری از این دستگاه‌ها به خاطر نوع طراحی که ماژلار دارد و همچنین تعمیرات تلویزیون های شهری هزینه‌ی کمتری را بر گردن مصرف کننده می‌گذارد.
  12. از روشنایی خوبی در طراحی آن استفاده شده است به طوری که اگر خورشید مستقیم نیز بتابد تبلیغات روی آن به راحتی دیده می‌شوند.
  13. به عنوان یک تبلیغات مدرن و کار آمد در فضای تبلیغاتی امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  14. هر کسی می تواند از آن استفاده کند چرا که استفاده از آن محدودیت زمانی ندارد.
  15. به راحتی می‌توان انواع تبلیغات را با تلویزیون شهری انجام داد.
  16. برای نصب و راه اندازی نسبت به تبلیغاتی نظیر چاپ از قیمت کمتری برخوردار است.

با استفاده از تلویزیون‌های شهری آمار بازدید و تبلیغ بالا رفته است و هزینه ی این تبلیغات کمتر است، به همین خاطر در جهان به عنوان یک تبلیغ مؤثر در حال رشد می‌باشد. مردم توجه زیادی به تبلیغات انیمیشنی و متحرک دارند و استفاده از تلویزیون شهری باعث می‌شود که آمار بازدید و خرید و فروش افزایش یابد.

چرا تعمیرات تلویزیون شهری از اهمیت ویژه ای برخودار است؟

تلویزیون های شهری که هم اکنون برای تبلیغات در اوج خود رسیده است نیاز دارد که توجه زیادی به آن ها شود. این دستگاه‌ها با توجه به قطعاتی که در آنها برای ساخت استفاده شده است باید مراقبت ویژه داشته باشند. در صورتی که مشکلی برای  تلویزیون‌های شهری ایجاد شود باید با تعمیرات تلویزیون شهری تماس گرفته تا اقدام به تعمیر تلویزیون شهری نمایند. برای اینکه تعمیرات تلویزیون شهری را انجام داد باید از متخصصین خبره و کارآزموده استفاده کرد. به خاطر این که استفاده کردن از افراد ناوارد باعث خرابی بیشتر و همچنین صدمه زدن و هزینه‌های فراوانی می‌شود.

با توجه به نوع مشکلات و علائمی که در دستگاه ایجاد می شود می توان مشکلات آن را به راحتی تشخیص داد. این تشخیص را بهتر است که به دست تعمیرکار و متخصص این کار واگذار کرد. استفاده از افراد متخصص به همین خاطر است، چرا که به راحتی می توانند مشکلات را فهمیده و با سرعت در صورت نیاز تعویض قطعه و یا تعمیر آن اقدام نمایند.

ابزار مورد نیاز در تعمیر تلویزیون شهری

در تعمیرات تلویزیون شهری باید از ابزار مناسبی استفاده نماییم این ابزار باید با شرایط کاری و تعمیر تلویزیون شهری مناسب باشد چرا که تلویزیون‌های شهری از قطعاتی حساس تشکیل شده‌اند که نیازمند استفاده از ابزار مناسبی هستند.

ابزار شامل

  1. برای اینکه بتوان قطعات ریزی را که بر روی برد تلویزیون شهری وجود دارد را جدا سازی کرد از پنس استفاده می‌شود.
  2.  یکی از ابزارهای مهم در تعمیرات تلویزیون شهری استفاده از فاز متر می‌باشد.
  3.  سیم چین و همچنین دستکش‌های مخصوص تعمیرات نیز مورد نیاز است.
  4. نوع پیچ گوشتی مورد استفاده در تعمیرات، پیچ گوشتی ساعتی است.
  5.  استفاده از چراغ کار برای بهتر انجام دادن تعمیرات تلویزیون شهری
  6. برای اندازه گیری جریان ولتاژهای ورودی و خروجی تلویزیون‌های شهری از مولتی متر استفاده می‌شود.
  7.  یکی دیگر از ابزارهای مورد نیاز در تعمیر تلویزیون شهری استفاده از هویه و سیم لحیم است.

این ابزارها بسیار کاربردی بوده و می‌توان در تعمیرات انواع تجهیزات و همچنین وسایل برقی و الکترونیکی از آنها استفاده نمود.

مشکلات عمده‌ای برای تلویزیون‌های شهری شامل

مشکلات زیادی برای تلویزیون های شهری ممکن است ایجاد شود که به طور مثال شامل:

  •  کم نور شدن تلویزیون شهری
  • تاریکی و ضعیف شدن نور یک قسمتی از تلویزیون شهری
  • ناقص نشان دادن نوشته های بر روی آن
  • و …

بهتر است در مورد ایراداتی که ممکن است برای تلویزیون شهری ایجاد شود اطلاعاتی را به دست آورده تا در این مواقع دچار ساترس نشوید.

نکته ای که در این جا باید به آن اشاره کنیم این است که تعمیرات تلویزیون شهری به راحتی انجام پذیر است و در هنگام بروز مشکل نگران نباشید. تعمیرات تلویزیون شهری در صورت اینکه مشکل آن زود تر نشان داده و تشخیص درستی داده شود به راحتی انجام پذیر است.

تعمیر تاریکی قسمتی از تلویزیون شهری

در قسمت‌های قبل گفته شد، برای اینکه نمایشگرها نور و روشنایی کافی داشته باشند از پیکسل‌های LED در آن ها استفاده می‌شود. اگر شما در تلویزیون شهری تاریکی را دیدید به راحتی و بدون نگرانی می توانید تشخیص دهید که یکی از LED های آن سوخته است و باید از یک LED جدید استفاده کنید. بعد از اینکهLED  را تعویض نمودید باید برنامه‌ریزی مجدداً انجام شود. بیشتر مشکلاتی که برای تلویزیون شهری ایجاد می شود در رابطه با ماژول ها می باشد. پس سعی کنید از ماژول هایی که دارای قدرت بیشتر و کیفیت بالاتر هستند استفاده نمایید. در ایجاد خرابی و مشکل در تلویزیون های شهری استفاده کردن از قطعات بی کیفیت و نا مرغوب نقش اساسی دارد.

ماژول چیست و در صورت خرابی چگونه می‌توان آن را تعمیر کرد؟

اصلی ‌ترین قطعاتی که در تلویزیون‌های شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد به نام ماژول شناخته می‌شود این ماژول‌ها درون کابینت‌هایی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند نصب شده تا صفحه نمایشگر LED به صورت افقی کار خود را انجام بدهد. ماژول هایی که در ساخت تلویزیون های شهری مورد استفاده قرار می یگرد دارای دو نوع سبک وزن و سنگین وزن می باشند. ماژول‌هایی که برای ساخت تلویزیونهای شهری فضای باز استفاده می شود  ولی ماژول‌هایی که برای تلویزیون‌های شهری سالنی و فضای بسته استفاده می‌شود وزن سبک‌تری دارد.

علائم و نشانه‌های وجود دارد که در صورت خرابی ماژول تلویزیون‌های شهری به شما اطلاع دهد به طور مثال: روشن بودن به صورت مداوم یک ماژول، انتقال ندادن اطلاعات از ماژول اول به ماژول دوم، قسمت کمی از ماژور به صورت مداوم روشن است، خاموش بودن یکی از ماژول‌ها و یا اینکه ناقص نشان دادن تصویر موارد ذکر شده از جمله ایراداتی است که مربوط به قطعه ماژول است و باید در هنگام بروز و آگاهی از آن با تعمیرات تلویزیون شهری تماس گرفته تا برای تعمیر دستگاه مراجعه نمایند.

تعمیر تلویزیون شهری یا مراقبت جهت خراب نشدن؟

تلویزیون های شهری در مقابل عوامل بیرونی بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی قابل خرابی و یا آسیب دیدگی نیستند ولی با تمام این تفاسیر باید با دقت زیادی از آن ها مراقبت کرد. مراقبت از تلویزیون‌های شهری باعث می‌شود تا طول عمر آن افزایش پیدا کرده و نیاز به تعمیرات نداشته باشد. به طور معمول هر دستگاهی بعد از مدتی و در اثر بعضی از عوامل بیرونی ممکن است که دچار آسیب شود این یک امر بدیهی است ولی می توان با نگهداری اصولی این خرابی ها را به تاخیر انداخت. در این بحث عواملی که ممکن است به تلویزیون های شهری آسیب وارد کنند را بیان کرده و راه های مقابله با آن را بیان می کنیم.

آسیب های وارده و راه های مقابله با آسیب دیدگی به تلویزیون های شهری

مراقبت از ضرب دیدگی:

همانگونه که می دانید تلویزیون‌های شهری در برابر آسیب دیدگی و ضربه بسیار مقاوم هستند و به راحتی نمی‌توان با ضربه آنها را به آنها آسیب وارد کرد. ولی باید به نکاتی نیز توجه نمود تا آسیب دیدگی ها به حداقلی برسد. به طور مثال

  • در هنگام نصب باید در محلی آن را نصب نمود که دسترسی افراد به آن کم باشد تا اجسام به آن برخورد نکنند. این نکته را باید در مکان‌هایی که رفت و آمد وسایل نقلیه و افراد بسیار بالا است توجه نمود.
  •  در هنگام جابجایی تلویزیون‌های شهری دقت زیادی لازم است مخصوصاً تلویزیون‌های که در باشگاه‌ها و فضاهای بسته مورد استفاده قرار می‌گیرد. به خاطر داشته باشید که در صورت آسیب دیدن ماژول‌ها هزینه زیادی برای شما در نظر گرفته می‌شود پس برای جلوگیری از هزینه‌های اضافی باید از این دستگاه‌ها بسیار مراقبت نمائید.
  • لازم است به این نکته نیز اشاره کنیم که کودکان در برابر صفحه نورانی تلویزیون‌های شهری بسیار حساس هستند و به مانند یک اسباب بازی زیبا به آن توجه می‌کنند در مکان‌هایی مانند رستوران‌ها که تابلوهای شهری در قسمت پایین نصب شده است باید دقت زیادی داشت تا کودکان موجب آسیب دیدگی آن نشوند.

مراقبت در برابر آب و هوا:

طراحی در تلویزیون های شهری به صورتی است که به راحتی با تغییرات آب و هوا دچار مشکل نمی‌شوند و همچنین در صورت بارندگی آب به سختی درون آنها نفوذ می‌کند با این حال نیاز است که توجه زیادی داشته باشید چرا که امکان ایجاد هر مشکلی وجود دارد پس بهتر است که از ایجاد مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

نوسانات برقی:

نوسانات برق ممکن است برای تمام تجهیزات الکترونیکی و برقی ایجاد شود. تلویزیون‌های شهری نیز به مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی به نوسانات برقی واکنش نشان داده و ممکن است که آسیب ببیند. این مشکل بیشتر در تابستان‌ها رخ می‌دهد چرا که به دلیل مصرف بالا و همچنین قطع و وصل شدن برق ممکن است که ایجاد مشکل شود بهتر است برای این موضوع نیز شما تدابیری را اندیشیده باشید تا دچار مشکل و تعمیرات تلویزیون شهری نشوید.

علت بیان این نکات به خاطر این موضوع بود که شما در رابطه با حفظ و نگهداری تلویزیون‌های شهری دقت لازم را داشته باشید ولی اگر برای تلویزیون‌های شهری مشکلی ایجاد شود و یا خرابی و یا مشکلی برای قطعات آن پیش بیاید به راحتی می‌توانید تعمیرات تلویزیون شهری را انجام بدهید و این امر ممکن است. در ضمن برای حفظ تلویزیون‌های شهری خود آنها را در محیط‌های مناسب نصب کرده تا دچار مشکل نشوید.

مشخصات نرم افزار تلویزیون‌های شهری جهت تعمیر

  • از تمام فونت های نصب شده در سیستم ویندوز پشتیبانی می کند.
  •  به صورت مجزا هر بخش را به صورت نوشتاری توضیح داده است و همچنین عملکرد کلیدها نیز مشخص است.
  • برای اینکه افکت ها به صورت تکراری نباشد می توان از نمایش خودکار استفاده کرد.
  • به راحتی می توان افکت های مختلفی را تولید کرد.
  • قبل از اینکه تلویزیون شهری را بارگذاری کرد می توان از نمایشگر مجازی نیز استفاده نمود.
  • قابلیت تنظیم کردن سرعت افکت ها را به صورت جداگانه دارد.
  • به راحتی توانایی این را دارد که تمام تمام مدت نور تلویزیون شهری را تنظیم و کنترل کند.
  • نرم افزار آن تحت V و XP است که قابلیت بالایی دارد.

اجاره کردن تلویزیون های شهری

گفته شد که می توان در صورت نداشتن توانایی خرید تلویزیون شهری آن را به صورت اجاره ای استفاده کرد. خیلی از مشاغل هستند که نیاز دارند تبلیغات خود را به صورت میدانی و به روز انجام دهند. پیشنهاد می شود که آن ها با مراکز تابلو سازی و یا آژانس های تبلیغاتی ارتباط برقرار .کرده و نسبت به اجاره تلویزیون شهری اقدام نمایند.

برای اینکه یک تبلیغ خوب داشته باشند باید تلویزیون شهری که اجاره می کنند دارای ویژگی های زیر باشد:

  • کیفیت بالای تصویر
  • نصب در محل مناسب و پر تردد
  • اندازه ی تلویزیون شهری
  • زوایه دید مناسب نسبت به منطقه

لازم است که به این نکته نیز توجه کنید که هر چقدر تلویزیون شهری دارای ویژگی های مثبتی باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. پس قبل از انتخاب مقدار هزینه ای را که دارید مشخص کنید. در این بین مدت زمانی که نیاز است تلویزیون شهری تبلیغ شما را به نمایش بگذارد نیز در این زمینه مهم و اثر گذار است.

فکر نکنید که کمک گرفتن از یک فرد متخصص برای شما هزینه ی اضافی خواهد بود و در صورت بروز مشکل به تنهایی اقدام به تعمیر تلویزیون شهری نمایید. هر کاری و انجام دادن آن نیازمند داشتن یک تخصص است. استفاده کردن از افراد متخصص می تواند به شما کمک زیادی کند.

تعمیرات تلویزیون شهری را به چه اشخاصی بسپاریم؟

همواره باید توجه داشت که تعمیر یا تعمیرات تلویزیون شهری یک تخصص بالا در الکترونیک و شبکه نیاز دارد. همانطور که مثلا در تعمیر آیفون تصویری آن هم مدل های جدید یا تعمیر جک درب پارکینگ میبینیم، تنها متخصص بودن در کابل کشی یا الکترونیک کافی نیست، بلکه سیستم های جدید دارای شبکه و ارتباط اینترنتی هستند که متخصصین این کار از پس آن برخواهند آمد. در تعمیرات تلویزیون شهری نیز همینگونه است. همواره سعی کنید خصوصا تعمیرات تلویزیون شهری را به شخص نسپارید بلکه یک شرکت تعمیرات بهتر میتواند نیازهای شما را برطرف سازد. شرکت های تعمیر تلویزیون شهری یا تابلو روان همواره دارای متخصص بالا در تعمیرات هستند و خوبی این گونه شرکت ها داشتن نیرو متخصص متعدد است که در صورت خراب کاری یک شخص شرکت نیروی متخصص دیگری را ارسال خواهد کرد و به طور کلی شرکت ها بابت تعمیرات خوب یا بد خود پاسخگوی شما خواهند بود.

گروه مهندسی سریر تصویر فعال در زمینه نصب و تعمیرات آیفون تصویری ، نصب و تعمیرات آنتن مرکزی ماهواره ، نصب و تعمیرات تابلوهای روان و تلویزیون های شهری آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیز می باشد .

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان می توانید به آدرس اینترنتی سریر تصویر و یا پیج اینستاگرام ما ماراجعه فرمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
تماس